HV Helius is een oergezellige handbalvereniging in de gemeente Hellevoetsluis. De vereniging is opgericht op 26 januari 1976. Helius heeft zo’n 100 leden afkomstig uit de gehele regio Voorne Putten. Helius heeft een krachtig bestuur en net als iedere vereniging ook een aantal hele speciale leden!

De vereniging speelt haar wedstrijden in de goed uitgeruste sporthal ‘de Fazant’. Direct bij de sporthal liggen ook een verhard buitenveld. Helius runt haar eigen kantine ‘de Break Out’. Dit gezellige sportcafé is in meerdere opzichten het kloppend hart van de vereniging!

Sportief gezien doet Helius het de laatste jaren meer dan redelijk. Het zeer gemotiveerde 1e dames team als ook het 1e heren team speelt op provinciaal niveau.

De vereniging is bijzonder trots op de grote jeugdafdeling, die gerund wordt door enthousiaste ouders en leden. Met ruim 100 leden verdeeld over 9 teams vormen zij de basis voor ons beleidsplan. Als sportieve doelstelling streeft Helius er in de komende jaren naar om zowel met de dames als de heren aantrekkelijk handbal op regio/landelijk niveau te spelen.

Handbal is een sport voor iedereen. Het is eenvoudig aan te leren en leeftijd of aanleg zijn eigenlijk niet zo van belang. Handbal ontwikkelt je lichamelijke vaardigheden, is uitstekend voor je conditie en bevordert de teamgeest in je. In Nederland behartigt het Nederlands Handbalverbond de belangen van alle handbalverenigingen.

Naast het handbal worden door de leden van Helius ook veel andere activiteiten georganiseerd, zoals kaartavonden, feestelijke opening zaalseizoen, teamuitjes, deelnemen aan de spelregeldag, het ouder-kind-toernooi, het sinterklaasfeest, toernooien en andere activiteiten.